هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
سرخط خبرها

موافقت کمیسیون ماده ۵ برای اختصاص زمین به سازمان کتابخانه‌ها | کتابخانه جدید در راه بولوار توس مشهد

  • کد خبر: ۳۹۷۳۵
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
موافقت کمیسیون ماده ۵ برای اختصاص زمین به سازمان کتابخانه‌ها | کتابخانه جدید در راه بولوار توس مشهد
مسئول دفتر تسهیلگری شهرک مطهری در بولوار توس مشهد گفت: براساس آخرین پیگیری‌ها موافقت کمیسیون ماده ۵ برای اختصاص زمین به سازمان کتابخانه‌ها اخذ شده و پس از ابلاغ با هماهنگی‌ای که با شهرداری منطقه ۲ صورت گرفته این موضوع را به عنوان مصوبه در شورای شهر تصویب می‌کنیم.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ دهم اردیبهشت ماه امسال بود که شهردار مشهد و برخی از مدیران شهری به درخواست برخی ساکنان بولوار توس به این محله رفتند تا رودررو با اهالی مشکلات آن‌ها را بشنوند و بعد از آن آستین‌ها را بالا بزنند و تصمیماتی جدیدی برای این محله اتخاذ کنند. آن روز در محل کانون فرهنگی وهنری سردار شهید محمدحسین بصیر، اهالی توس از مشکلات بسیاری گفتند. حضور بیش از ۳۰۰ کارتن خواب در خیابان‌های توس ۷۵ تا ۹۱، کمبود فضای سبز، کمبود سرانه ورزشی و کلانتری، کمبود یا نبود شبکه حمل ونقل عمومی، فرهنگ سرا و کتابخانه و نبود ون برای تردد از مسیر بولوار توس به حرم و... حرف‌هایی بود که سال‌ها اهالی این بخش از بولوار توس را به خود مشغول کرده بود. نتیجه این بررسی وعده‌هایی شد که شهردار مشهد برای اجابت درخواست‌های اهالی این بولوار داد تا سازمان‌های متولی متناسب با مسئولیتشان گوشه‌ای از فرایند سامان‌دهی خیابان‌های انتهایی بولوار توس را برعهده بگیرند. حالا پس از گذشت ۱۱۳ روز از وعده‌های شهردار مشهد، دوباره سری به این منطقه می‌زنیم تا از وضعیت منطقه باخبر شویم.

حسین مقدم که یکی از قدیمی‌های محله است در این گفتگو حضور شهردار در منطقه را نشانه اهمیت مشکلات و گستره معضلات این محله می‌داند و این موارد را در ۶‌عنوان خلاصه می‌کند و می‌گوید: مهم‌ترین مورد تعیین تکلیف زمین تعاونی رهاشده در انتهای خیابان توس ۸۱ است که ملجأ معتادان و موادفروشان شده است.

در انتظار ون

وی با اشاره به اینکه علاوه بر وعده‌های شهردار مشهد در اردیبهشت ماه، ما مطالبات دیگری هم داریم، ادامه می‌دهد: موضوع فاضلاب و جمع آوری آب‌های سطحی در کنار تکمیل طرح اگو در این منطقه و تبدیل سوله مدیریت بحران در خیابان توس ۷۹ به فضای ورزشی دیگرخواسته شهروندان است. وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه قرار شد تا عید قربان ۱۳ ون برای انتقال مسافران از کال زرکش تا میدان فردوسی در خط قرار گیرند ادامه می‌دهد: هنوز این وعده محقق نشده است.

زمین کتابخانه، در مرحله واگذاری

او می‌افزاید: مراحل واگذاری زمینی از طرف شهرداری به سازمان کتابخانه‌ها برای ساخت کتابخانه در حال انجام است و امیدوارم این روند سرعت بیشتری پیدا کند تا بتوانیم امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی این کتابخانه باشیم. این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه از میدان فهمیده تا آرامگاه فردوسی پارک و فضای سبز مناسبی نداریم تأکید می‌کند: پارکی خطی در انتهای توس ۸۱ ایجاد شده است، اما امکانات خدمات این پارک، آن گونه که انتظار می‌رود نیست. به هرحال گستره و تنوع اقدامات در بهسازی این منطقه، اجرای عملیاتی خواسته‌های شهروندان را با تأخیر منطقی مواجه می‌کند، اما برای اطلاع از کم وکیف اقدامات صورت گرفته در این منطقه، موضوع را با مسئولان و متولیان هربخش در میان می‌گذاریم تا میزان پیشرفت پروژه‌ها و وعده‌های مدیریت شهری در این منطقه را جویا شویم.

پیشنهاد ایجاد سرویس‌های محلی

مدیر روابط عمومی تاکسی رانی شهرداری مشهد در رابطه با استقرار ون در این مسیر به شهرآرا می‌گوید: تقاضای سفر در ایجاد خطوط بسیار مهم است، زیرا باید درآمد رانندگان نیز برای ایجاد این خطوط در نظر گرفته شود. برهمین اساس دستور استقرار ون در این مسیر به اداره فنی و اجرایی سازمان تاکسی رانی ارائه شده است.

همایون محمدیان می‌افزاید: کارشناسان این حوزه طبق بررسی‌ای که انجام داده اند به این نتیحه رسیده‌اند که تعداد تقاضای سفر در این محدوده کم است و همچنین هزینه سفر برای اهالی این منطقه زیاد خواهد بود. آن‌ها با پرس وجو از اهالی به این نتیجه رسیده اند که مردم این منطقه بیشتر طالب خدمات من کارتی از قبیل حمل ونقل با اتوبوس و مینی‌بوس هستند. وی بیان می‌کند: پیشنهاد ما این است که به دلیل تعدد خودرو‌های شخصی و محلی در این منطقه یک آژانس بومی برای ساماندهی خطوط تاکسی رانی در این منطقه درخواست دهد تا با پیگیری‌های لازم مجوز ارائه خدمات در این مسیر داده شود. استفاده از ظرفیت بومیان منطقه هزینه سفر را به مراتب کاهش خواهد داد.

بروکراسی دستگاه‌ها برای کتابخانه توس

در ادامه برای پیگیری دیگراقدامات در این منطقه سراغ مسئول دفتر تسهیلگری شهرک مطهری می‌رویم. عصمت غیاثی درباره ایجاد کتابخانه در منطقه به شهرآرا می‌گوید: دفتر تسهیلگری به جد پیگیر بحث احداث و راه اندازی کتابخانه در این منطقه است که پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است. براساس آخرین پیگیری‌ها موافقت کمیسیون ماده ۵ برای اختصاص زمین به سازمان کتابخانه‌ها اخذ شده است و پس از ابلاغ با هماهنگی‌ای که با شهرداری منطقه ۲ صورت گرفته است این موضوع را به عنوان مصوبه در شورای شهر تصویب می‌کنیم.
 
غیاثی می‌افزاید: هم زمان با این اقدامات، نقشه فاز یک این مجموعه در راه و شهرسازی و سازمان کتابخانه‌ها تأیید شده و در حال طی کردن مراحل مناقصه است.
 
وی تأکید کرد: هر یک از ادارات قصه‌ای دارد و همین مسئله فرایند آن را با کندی مواجه کرده است، اما پیگیر اجرای هرچه سریع‌تر کتابخانه هستیم.

زمین تعاونی، خارج از اختیار شهرداری

مسئول دفتر بازآفرینی این منطقه با اشاره به اینکه شهردار مشهد در این جلسه تعیین تکلیف زمین مربوط به تعاونی را خارج از اختیارات شهرداری دانست ادامه می‌دهد: این موضوع به دلیل شخصی بودن این زمین از حوزه اختیارات شهرداری خارج است و قرار شد طی جلسه‌ای کلان برای این موضوع، ابعاد این مسئله بررسی شود.

انبار قابلیت تبدیل به ورزشگاه را ندارد

غیاثی بیان می‌کند: شهردار منطقه ۲ پیگیر برگزاری جلسه با آب و فاضلاب و آستان قدس به عنوان مالک بخش زیادی از اراضی این منطقه است، تا این مشکل برطرف شود. وی می‌افزاید: آب و فاضلاب نبود نقشه برای تکمیل اگو را بهانه اجرایی نشدن این عملیات بیان می‌کند، درحالی که شهرداری اعلام کرده که نقشه مربوط به این موضوع تهیه شده است. غیاثی با اشاره به بحث جابه جایی سوله مدیریت بحران و استفاده از آن به عنوان سوله ورزشی می‌گوید: طبق بررسی‌هایی که کارشناسان سازمان بازآفرینی داشته اند متأسفانه این سوله سازه مستحکمی ندارد و در اصل سوله بحران محسوب نمی‌شود و بیشتر به عنوان انبار از آن استفاده می‌شود؛ یعنی اگر بخواهند تغییر کاربری در آن ایجاد کنند باید سازه آن دوباره ساخته شود. در کنار تمام موارد یاد شده، روزنامه شهرآرا همچنان پیگیر رفع مشکل اهالی این منطقه از توس خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->